O pojedynczej piramidzie linków pisałem już wcześniej w artykule ze schematami linkowania. W tym wpisie postaram się napisać o niej trochę więcej 🙂
Dla przypomnienia: przykładowy schemat piramidki z programu Senuke:
Czym wyróżnia się schemat piramidy?
- przypomina naturalne linkowanie – dobre domeny nie linkują do domen gorszych
- domena pozycjonowana otrzymuje mocniejsze linki
- daje spore możliwości wzmacniania linkowania z użyciem automatów do budowy linków
- do pozycjonowanej strony dochodzą tylko dobre linki tematyczne
- strony niższego poziomu mogą być “dopalane” blastami bez negatywnych skutków dla pozycjonowanej strony
Jakie są zalety takiego schematu?
- wzmacnia się moc tematyczna linka
- treść anchora dziedziczona jest przez kilka domen
Schemat piramidy linków z trzech poziomów:
- Poziom 1 – artykuły wysokiej jakości, linkujące do strony pozycjonowanej
- Poziom 2 – dobrej jakości artykuły, linkujące do strony pozycjonowanej oraz do domeny pierwszego poziomu
- Poziom 3 – artykuły średniej jakości, zawierające linki do artykułów z poziomu drugiego. Żaden odnośnik z tego poziomu nie prowadzi bezpośrednio do pozycjonowanej witryny, dlatego też artykuły mogą być „bezpiecznie” podlinkowywane blastami (linki z komentarzy, profili, katalogów itp.).
Artykuły na tym samym poziomie nie linkują między sobą (brak schematu link-wheel).
Jedna piramida składa się z minimum 7 artykułów, umieszczonych na różnych domenach zapewniając stronie pozycjonowanej 3 linki. Każda domena piramidy powinna posiadać inny adres IP i DNS oraz inne/ukryte dane WHOIS. Przy linkowaniu dla zróżnicowania anchor tekstów oprócz frazy kluczowej oraz jej odmian trzeba używać linków brandingowych (tj. domena.pl, www.domena.pl, http://domena.pl) oraz fraz neutralnych (np. „czytaj więcej”, „kliknij tutaj”, „zobacz więcej”, „odwiedź stronę” itp.). Ostatni poziom piramidy linkuje blastami – za pomocą programów xRumer, GSA Search Engine Ranker oraz ScrapeBox.
Mój spis neutralnych anchor textów znajdziesz tutaj 🙂 Na początek powinien w sam raz wystarczyć na dywersyfikacje anchorów 😛